32778888 -051

رنگ سال 2022 چیست؟

رنگ سال 2022 چیست؟

ترند شدن یک رنگ در هر سال یک مسئله اتفاقی نیست. انتخاب رنگ برای هر سال طی جلسات متعددی صورت می گیرد. طی این جلسات صاحب نظران در زمینه رنگ و مد به بررسی عوامل متععد اثرگذار بر جامعه می پردازند. در نهایت مطابق و با وقایع و رویدادهای سال به انتخاب رنگ سال می پردازند.

رنگ سال 2022 نیز مطابق با تاثیر اتفاقات متعدد طی سال اخیر انتخاب شده است. در ادامه با همراه باشید تا به بررسی رنگ انتخاب شده برای سال 2022 توسط شرکت پنتون و عوامل موثر بر آن باشیم.

همه ساله با نزدیک شدن به سال نو میلادی شرکت پنتون رنگ را اعلام می کند. این معرفی یکی از رویدادهای مورد استقبال عموم مردم دنیا است. بعد از انتخاب رنگ سال 2022 انتظار می رود که این رنگ را پشت ویترین برندهای مختلف مد و لوازم آرایشی ببینیم. علاوه بر مد و لباس صنایعی مانند دکوراسیون داخلی و مبلمان نیز تحت تاثیر انتخاب رنگ سال هستند. در کل تمام طراحی ها بر پایه رنگ سال انجام می شود.

شرکت پنتون از رنگ سال 2022 رونمایی کرد!

رنگ سال 2022 اعلام شد

کمپانی پنتون رنگ very pery را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. very pery یک رنگ آبی بنفش به رنگ گل پریوش است. در 2022 وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده اند.

این رنگ جذاب و جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده است. زیرا پس از شیوع همه گیری زندگی همه ما دچار تغییر شده است. حالا که از یک دوره که همگی شدیدا منزوی و دور از اجتماع بوده ایم بیرون آمده ایم و استانداردهای ما در حال تغییر هستند؛ این رنگ به ما اعتماد به نفس می بخشد. همچنین روح خلاق ما را زنده خواهد کرد. تا این تغییرات را در آغوش بگیریم و دید تازه ای به زندگی داشته باشیم.

در سال جدید مفاهیم و استانداردهای ما در حال تغییر هستند و زندگی دیجیتالی و فیزیکی ما ه روش های جدیدی در هم ادغام شده اند. در این دوره طراحی دیجیتال به ما کمک می کند تا محدودیت های دنیای واقعی را گسترش دهیم و دری رو به دنیای مجازی پویا بازکنیم. دنیایی که در آن بتوانیم امکانات رنگی جدیدی را کشف و ایجاد کنیم. با روندهای بازی، محبوبیت روز افزون متاورس و جامعه هنری رو به رشد در فضای دیجیتال، very pery یک رنگ برای ادغام زندگی مدرن و چگونگی تجلی ترندهای رنگی دنیای دیجیتال در زندگی عادی و بالعکس را نشان خواهد داد.

روند انتخاب رنگ سال

انتخاب رنگ یکی از رویدادهای جذاب برای عموم افراد دنیا است. همه افراد از سر تا سر دنیا از این اتفاق استقبال می کنند. مردم منتظر اعلام رنگ سال هستند تا انتخاب های خود رابر اساس رنگ سال انجام دهند. شرکت پنتون بیش از 20 سال است که با توجه به عوامل موثر بر جهان به انتخاب رنگ سال می پردازد.

پارچه ژاکارد رنگ سال

در واقع هدف در این فرایند انتخاب رنگی است که به خوبی منعکس کننده اتفاقات سال پیش رو باشد. متخصصان و صاحب نظران در این مجموعه به دقت اتفاقات رخ داده و ترندهای روز در دنیا را بررسی می کنند. سپس به بررسی تاثیر رنگ جدید انتخاب شده بر دنیا می پردازند. رویدادهایی مثل بیماری، جنگ، خشک سال و غیره جزء مواردی هستند که روند گزینش رنگ سال را تحت تاثیر قرار می دهند.

پارچه رنگ سال

رنگ برای تعریف یک فضا و محیط بسیار مفید است. روحیه و انرژی ایجاد می کند و کاملا با طراحی ها آمیخته می شود. بدون شک رنگ مهم ترین عنصر در طراحی دکوراسیون و پوشاک است. در این میانه رنگ اهمیت بیشتری دارد. زیرا چشم اندازهای دنیای مد و طراحی بر اساس رنگ سال 2022 تعیین می شود. رنگ سال به صورت مستقیم بر صنایعی مانند پوشاک، لوازم منزل، چاپ و گرافیک و بسته بندی اثر گذار است.

رنگ سال 2022 در پارچه های ژاکارد

شرکت پنتون در بیش از بیست سال گذشته به معرفی رنگ پرداخته است. فرایند انتخاب رنگ یک فرایند پیچیده است. انتخاب رنگ به اقتضای اتفاقاتی که در طی سال قبل سبب تغییر و تحول جهان شده است انجام می شود. بلایای طبیعی، جنگ، بیماری و عواملی از این قبیل می توانند بر فرایند انتخاب رنگ سال اثر گذار باشند. در واقع رنگی انتخاب می شود که متاثر از تمام عوامل اثرگذار بر جامعه در طی سال گذشته باشد.

رنگ سال 2019 و علت انتخاب آن

رنگ سال 2019

شرکت پنتون رنگ مرجانی زنده و یا صورتی مرجانی را به عنوان رنگ سال 2019 معرفی کرده است. این رنگ پیام آور و الهام بخش شادی، تفکر مثبت، تحرک و سر زندگی است. بنا بر بیان شرکت پنتون، این رنگ گرم ترکیبی از نارنجی و صورتی است. تداعی کننده رنگ تند غروب آفتاب و همچنین مرجان های کف اقیانوس.

یکی از دلایلی که رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال 2019 انتخاب شد، توجه به آلودگی اقیانوس ها و از بین رفتن اکوسیستم آن ها بود. بیشتر مرجان ها به دلیل افزایش دمای آب اقیانوس ها در حال از بین رفتن هستند. در نتیجه انتخاب این رنگ یک تلنگر برای حفظ زندگی مرجان ها در کف اقیانوس ها بود.

رنگ سال 2020 و علت انتخاب آن

رنگ سال 2020

در 4 دسامبر 2019 ( 13 آذر 1398) کمپانی پنتون رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ 2020 معرفی کرد. آبی کلاسیک به استایل شما شخصیت می دهد. این رنگ باعث می شود که استایل شما گرانقیمت و با شکوه به نظر برسد. علاوه بر این رنگ آبی تجلی بخش آرامش است. آرامشی که باعث تمرکز بیشتر در ذهن انسان خواهد شد.

نماد های اصلی رنگ آبی کلاسیک در سه سطح قابل بیان هستند. 1. رنگ آبی کلاسیک بیانگر ارتباطات قوی است.

  1. این رنگ سبب ایجاد یک آرامش درونی در افراد می شود. 3. رنگ آبی کلاسیک نمادی از ایمان، اطمینان و اعتماد است.

در واقع سال 2020 شروع یک دهه جدید و یک مرحله جدید از زندگی ماست. در نتیجه برای شروع این مرحله جدید یک رنگ آرامش بخش از خانواده رنگ آبی معرفی شد.

رنگ سال 2021 و علت انتخاب آن

رنگ سال 2021

پس از پایان سال پر فراز و نشیب 2021 پنتون دو رنگ را به صورت مشترک به عنوان رنگ سال 2021 معرفی کرد. لوری پرسمن، معاون رئیس شرکت پنتون در باره علت انتخاب این رنگ­ها بیان کرد: ” هیچ رنگی نمی ‌تواند معنای لحظه را درک کند؛ همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی ‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق ‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. ترکیب رنگی امسال، ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم.” لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی شرکت پنتون نیز گفت: تصمیم ما انتخاب دو رنگ مستقل کنار هم است.

دو رنگ خاکستری و زرد در کنار هم نمادی از امید و قدرت هستند. زرد و خاکستری در کنارهم استعاره ای از نور در انتهای یک تونل تاریک است. این نور سبب پایان اشفتگی های موجود در جهان می شود.

رنگ سال 2022 چیست؟

انتخاب رنگ همواره یک اتفاق تعیین کننده برای طراحان، شرکت های رنگ آمیزی و برندهای بزرگ مد است. به عنوان مثال شروین ویلیامز پیش بینی کرد که نکته برجسته در ترند سال 2020 آرامش است. اما با توجه به اینکه این موضوع در سال 2020 آینده نگری بود متوجه شدیم که این پیش بینی غلط بوده است.

امسال انتخاب رنگ به اندازه سال های قبل راحت نیست و سبک جدیدی خواهد داشت. بسیاری از پیش بینی های رنگ شامل جسارت می شوند. در حالیکه موضوع اصلی در انتخاب رنگ سال 2021 امیدواری بود، سال 2022 با نوید جدید نزدیک می شود. انتخاب رنگ سال 2022 متاثر از درس هایی است که مردم دنیا در طی مدت همه گیری گرفته اند. به گفتته طراحان، انتخاب رنگ سال 2022 با استفاده از چند موضوع برجسته امکان پذیر است. اولین مسئله این است که در این سال مردم در حال بازیابی استقلال خود هستند، دیگر این که ترکیبی از راحتی و شادی را داریم که در عین حال مترقی و سرشار از شوق زندگی است. در ادامه با ما همراه باشید تا از نظرات چندکارشناس طراحی را در زمینه انتخاب رنگ سال 2022 با خبر شوید.

سال 2022 برای طراحان الهام بخش و مشتعل کننده خواهد بود. پیش بینی ها برای انتخاب رنگ این سال از رنگ پر جنب جوش هلویی شروع می شود و در ادامه رنگ های تیره ای مثل سبز دودی را در بر می گیرد. انتخاب این رنگ ها با هر سبکی مطابقت دارد و سرشار از جذابیت است. اما نهایتا یکی از این رنگ ها به عنوان رنگ 2022 حرف اول را خواهد زد.

هلویی، پیش بینی اول برای سال 2022

رنگ هلویی، رنگ پیشبینی شده سال 2022

سال 2022 برای طراحان سالی است که مشابه هیچ یک از سال های گذشته نخواهد بود! با توجه به شرایط جهان احساس می کنم مردم عشق، قدر دانی و علاقه تازه ای نسبت به طراحی پیدا کرده اند. آن ها می خواهند محیط اطراف خود را به یک سطح بالاتر منتقل کنند. اما این نکته حائز اهمیت است که تجربه هر فرد در طراحی فضای اطرافش با فرد دیگر متفاوت است.

من احساس می کنم که برخی از مردم با استفاده از رنگ هایی با تن گرم مانند سبز، بنفش و نارنجی احساس راحتی می کنند. برخی دیگر نیز با استفاده از رنگ های شاد و پر جنب و جوش مانند صورتی و هلویی به آرامش خواهند رسید. به نظر من بهترین انتخاب برای رنگ سال 2022 صورتی هلویی است. این رنگ می تواند در بعضی از استفاده ها مبهم و گرم و در بعضی دیگر شاد باشد. هر کدام از ما کمی از این دو حس را در خود داریم.

نقل قول از سالی مالک مجموعه  Grey Hunt Interiors

Teal یا سبز دودی، رنگ منتخب 2022

دامن سبز دودی

من فکر می کنم یک رنگ عمیق، مایل به زرد یا طاووسی، رنگ 2022 خواهد بود. پس از دو  سال بازی بی خطر در معاملات روزمره ممکن است مردم در انتخاب رنگ آماده پذیرش رنگ های تلخ و جسورانه مانند سبز دودی باشند.

نقل قول از Lea Alexander از مجموعه Beauty is Abundent

پیش بینی من در سال 2022، یک رنگ پر جنب و جوش مانند teal است. از نظر من رنگ ها راهی برای ابراز احساس قدر دانی هستند که در حال مشاهده عادی آن هستیم. در سال های 2021 و 2022 مردم نمی توانند وقت خود را با خانواده و دوستانشان سپری کنند. رنگ های روشن اما نشان دهنده شادی، سرگرمی و آزادی هستند. در نتیجه انتخاب یک رنگ تیره و عمیق که ما را به رنگ هایی که در فضاهای باز بیرون می بینیم وصل کند محتمل است.

نقل قول از Jamie King از مجموعه JLK Interiors

برنجی، پیش بینی شده به عنوان رنگ سال

من پیش بینی می کنم که رنگ های غنی با تناژ خاکی مانند رنگ برنجی در سال  2022 محبوبیت پیدا کنند. در واقع آنچه که قدیمی است مجددا تازگی پیدا خواهد کرد. رنگ هایی از این دسته در دهه 1970 محبوبیت داشتند. این رنگ ها را می توان در برخی طراحی های خنثی در نظر گرفت. من معتقدم که محبوبیت رنگ هایی مانند این با افزایش راحتی عموم مردم با استفاده از فلزات گرم مانند برنج افزایش خواهد یافت. این رنگ در کنار رنگ های سفید و رنگ های طبیعی گرم مثل رنگ چوب و سنگ ترکیب چشمگیری را خواهد ساخت.

 نقل قول از Reena Sotropa  از مجموعه  Reena Sotropa Design Group

کاراملی، یک انتخاب جذاب برای رنگ سال

بارانی کاراملی بلند

من معتقدم که رنگ های گرم و با تناژ خاکی مانند کاراملی را خواهیم دید. این رنگ ها در کنار ذغالی، مشکی و زنگاری جذابیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

نقل قول از Kate Davidson  از مجموعه Kate + Co Design Inc.

رنگ سفالی یا Terracotta

من فکر میکنم ترند رنگی بزرگ بعدی که شاهد آن خواهیم بود رنگ سفالی خواهد بود. یک رنگ زمینه ای و پر جنب و جوش. این رنگ ها تناژ رنگی خاک رس قرمز دارند و به طراحی های سال 2022 گرما، قوت و پیچیدگی می بخشند.

نقل قول از Christina Kim  از مجموعه Christina Kim Interior Design

ارغوانی، یک پیش بینی جذاب برای رنگ سال 2022

استایل خیابانی با رنگ ارغوانی

انرژی و خوش بینی نهفته در رنگ ارغوانی یک فویل عالی برای آب و هوای مطبوع است. من پیش بینی می کنم در سال 2022 شاهد ظهور رنگ های جسورانه و با اعتماد به نفسی باشیم. همه ما به تزریق شادی و حسن نیت نیاز داریم. پس زمانی که با رنگ درخشان ترین شکوفه های طبیعت احاطه شده باشیم نمی توانیم غم و اندوه را احساس کنیم. ارغوانی زمانیکه با رنگ های قوی و تیره ترکیب شود، یک منظره خیره کننده را  ایجاد خواهد کرد. این رنگ را می توان با رنگ هایی مانند سبز خزه ای، یخی و رنگ های طلایی مانند زرد لیمویی و کاهی و حتی شید های مشابه آن مثل نارنجی خونی ترکیب کرد. پس هر جا نیاز به تزریق شادی در استایلتان داشتید از رنگ ارغوانی استفاده کنید.

 نقل قول از Erin Williamson  از مجموعه  Erin Williamson Design

آبی Aqua

این نکته مشخص است که ما برای انتخاب رنگ تحت تاثیر سال گذشته قرار خواهیم گرفت. زیرا مردم به دنبال انتخاب رنگ های شادتر و پر جنب و جوش تر هستند. در 2022 به رنگ های درخشان تر و روشن تر فکر کنید. مانند رنگ های آبی، نارنجی و چارتری. در سال جدید از رنگ های خنثی و کلاسیک مورد انتظار دور شوید و به سمت شادابی و روشنایی بروید.

نقل قول از Louis Duncan از مجموعه  LDH Design

زرد، یک پیش بینی شاد برای رنگ سال 2022

رنگ زرد، یک رنگ شاد برای سال 2022

من معتقدم که ما در سال 2022 به رنگ های شاد و کلاسیک مانند زرد روی خواهیم آورد. ما موافق این هستیم که به دنبال انتخاب رنگ های گرم برای ایجاد محیط ها و استایل های گرم، صمیمی و شاد هستیم. رنگ زرد بیش از هر رنگ دیگری به ما برای رسیدن به شادی و گرما در طراحی استایل و فضاها کمک می کند.

نقل قول از Diana Rose  از مجموعه Diana Rose Design

قرمز، یک ترند احتمالی برای رنگ سال 2022

پالتو ورنی قرمز جذاب

رنگی که من پیش بینی می کنم برای 2022 موفقیت بزرگی داشته باشد، قرمز است. و در واقع حرکت به سمت حرارت و گرما در رنگ ها سبب موفقیت خواهد شد. در سال جدید ما در طراحی های خود قدم های بزرگ تری بر می داریم. در 2022 ما به دنبال احساس راحتی و عمق در طراحی ها از طریق انتخاب یک رنگ چشمگیر خواهیم بود.

 نقل قول از Amanda Walker از مجموعه  Dwell Aware

بنفش کبود، یک پیش بینی قوی برای رنگ 2022

پالتو خز با رنگ بنفش کبود

رنگ بزرگ ترین ابزاری است که طراحان از آن برای برانگیختن احساسات استفاده می کنند. ما دوست داریم ترندهای جهانی بر طراحی ها اثر بگذارند. ما پیش بینی میکنیم که بنفش کبود یک ترند جهانی برای سال 2022 باشد. رنگ های طیف بنفش نشان دهنده قدرت، تغییر، سرگرمی و ظرافت هستند و ما دوست داریم این رنگ دوباره در طراحی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نقل قول از Maegan Blau از مجموعه  Blue Copper Design